Cròniques / Cultura / Institut / Notícies

2n de BATX: excursió a la Pedrera

L’hora de sortida era a les 8:30h a l’estació de RENFE de Mataró, on ja hi havia els tres professors acompanyants, i ja s’havia de tenir comprat el bitllet de tren. A les 9:20h érem a Barcelona, i després de sortir de l’estació de Plaça de Catalunya vam dirigir-nos cap a la Pedrera pel passeig de Gràcia.

Vam haver d’esperar un quart d’hora aproximadament a l’entrada de la casa Milà fins que se’ns va separar per grups i vam accedir per una porta annexa a un rebedor on vam poder deixar les motxilles, abrics, mocadors, etc. en unes caixes separades pels grups de visites. Posteriorment ens van fer passar a una habitació contigua on vam esperar uns cinc minuts. Durant aquest temps, la nostra guia va permetre’ns anar als lavabos que eren al costat. Els serveis estaven molt nets.

La nostra guia, que es deia Marta ens va fer seure a unes escales on l’explicació va començar íntegrament en anglès. Ens va aclarir que tota pregunta es podia fer en qualsevol idioma, i ella respondria en la llengua corresponent. Després de la introducció ens va acompanyar cap a un pati interior, on aprofitava una maqueta per il·lustrar l’estructura de l’edifici. Acabada l’explicació, vam pujar vuit pisos a peu, tot i que la guia va oferir la possibilitat de pujar amb ascensor per si algú ho necessitava. Cal mencionar que tots els interiors estaven ben il·luminats.

Un cop dalt, vam sortir al terrat on ràpidament vam identificar els famosos “badalots” i soldats xemeneia. La guia ens va convidar a seure en unes escales on ens va fer la corresponent explicació. Se’ns va concedir deu minuts per fer fotos, preguntes, i gaudir de les vistes. Seguidament vam baixar un pis avall, a l’àtic. Aquesta zona destinada als serveis i que aguanta el terrat a partir de 270 arcs catenaris té una organització semblant a la d’un museu: amb maquetes, vitrines i altres objectes exposats. En la majoria d’aquests la guia s’aturava a fer explicacions concretes.

Finalment, vam baixar uns quants pisos per visitar un apartament decorat amb objectes com peces de vestir originals. En quasi totes les estances importants com l’habitació dels nens, la cuina, el menjador, la sala d’estar… hi hagué explicació, sempre en anglès. Després de baixar i recollir els objectes personals la visita s’acabava a les 11:45h.

L’opinió del grup va ser molt positiva, i la visita i acollida, conjuntament amb el tracte de la Marta, la guia, molt agradables.

Se’ns va deixar fins a les 14:15h per buscar per grups edificis d’estil Modernista arreu de Barcelona per tal de realitzar una tasca de l’assignatura d’història.

Aniol Cortés. Alumne de 2n de Batxillerat.